Αναζήτηση

Τρίτη 2 Ιανουαρίου 2018

Όταν φεύγει ο παλιός ο χρόνος...


Καλή χρονιά!!!

Καλή χρονιά σε όλους, με υγεία, αγάπη, ευτυχία και όλα τα καλά που εύχεται ο καθένας για τον ίδιο και την οικογένειά του! Καλή χρόνια με όσα αξίζει ο καθένας, με ευχάριστες στιγμές, συγκινήσεις και απρόσμενα απρόοπτα που προσθέτουν το αλατοπίπερο στη ζωή μας... Αυτά δεν ευχηθήκαμε και πέρσυ τέτοιες μέρες; Τα βιώσαμε, όμως; Τα νιώσαμε; Τα επιτύχαμε; Προσπαθήσαμε για αυτά; Εσείς κάνατε τον απολογισμό σας για τη χρονιά που πέρασε;

Εγώ δε θα κρατήσω μόνο τα καλά, αλλά και τα άσχημα. Αυτά που με δίδαξαν πως τίποτα δεν είναι εύκολο και, κυρίως, τίποτα δεδομένο... Τίποτα και κανένας δεν είναι δεδομένος και όσο και να προσπαθείς δεν είναι στο χέρι σου να τον κρατήσεις. Άνθρωποι έρχονται και φεύγουν, άλλοι αθόρυβα κι απλά, άλλοι βίαια και ξαφνικά κι άλλοι εντυπωσιακά και καταιγιστικά...

Ακούγονται λόγια, ξεχνιούνται στιγμές, χαράσονται στη μνήμη άλλες πιο δυνατές. Ξαφνιαζόμαστε με πρωτόγνωρες εμπειρίες, βυθιζόμαστε στην καθημερινή ρουτίνα και παρασυρόμαστε από το άγχος και τα νεύρα που προκαλούν ασήμαντες, τελικά, αφορμές. Χαμογελάμε αμήχανα με κάτι που μας φάνηκε παροδικά αστείο και ξεσπάμε σε αστείρευτα γέλια με κάτι άλλο που ταρακούνησε την αίσθηση του χιούμορ που  κάπου είχαμε αφήσει στην άκρη... Στιγμές, γεγονότα και περιστατικά, πρόσωπα, Άνθρωποι και μέρη, τοπία και αναμνήσεις, κουβέντες και χαμόγελα, αγκαλιές, ειδήσεις, λύπες και συγκινήσεις συνθέτουν το παζλ άλλης μιας χρονιάς που έφυγε και μηδενίζουν για να δώσουν τη σκυτάλη στη νέα χρονιά που κουβαλά αυτό το αβάσταχτο βάρος, αφού πρέπει να αποδειχτεί καλύτερη από την προηγούμενη.

Θα αποδειχτεί, τελικά; Ποιος μπορεί να το βεβαιώσει ή να το καθορίσει αυτό; Έχουμε εμείς τη δύναμη ή όλα είναι προδιαγεγραμμένα και αμετάκλητα; Θα περάσει κι αυτή η χρονιά χωρίς καν να τη θυμόμαστε ή θα φροντίσουμε με ό,τι δυνάμεις έχουμε να την κάνουμε πράγματι καλύτερη από την προηγούμενη;

Εγώ προσωπικά, θα ήθελα να ξεχωρίσει αυτή η χρονιά όχι για τα χρήματα που θα βγάλω, ούτε για τα αγαθά που θα αποκτήσω. Θα ήθελα μέσα από την ωριμότητα που μου προσφέρει αυτή η πάροδος του χρόνου, να εκμεταλλευτώ ακριβώς αυτό. Τη σοφία και την εμπειρία που μου δίνει το πέρασμα του χρόνου. Ναι. Πέρασε μια χρονιά ακόμα. Τι μου άφησε; Μια χρονιά εμπειριών, άμεσων ή έμμεσων που με έκαναν πιο πλούσια σε αισθήματα, σε γνώσεις σε ωριμότητα σκέψης. Θέλοντας και μη, πρόσθεσα άλλη μια χρονιά στις πλάτες μου με όσα νέα δεδομένα είχε αυτή η χρονιά να μου προσφέρει. Το κέρδος είναι ότι όλα αυτά τα ζύγισα, τα ξεκαθάρισα, κράτησα όσα αξίζουν , συμπλήρωσα όσα μου έλειπαν και ανανέωσα όσα ξεθώριαζαν...

Αναρωτιέμαι αν θα άλλαζα κάτι από όσα είπα, έκανα, σκέφτηκα... Έχει κάποιο νόημα ποια; Μπορώ να τα αλλάξω; Αυτά έχει ο χρόνος... Γράφει και δεν ξεγράφει... Μπορώ όμως να μην επαναλάβω κάτι από αυτά ή να αναζητήσω τις βαθύτερες αιτίες όσων έγιναν ή δεν έγιναν ποτέ. Και να γίνω καλύτερη, δυνατότερη. Να θέσω νέους στόχους, να ταξινομήσω και να επαναπροσδιορίσω όσα έμειναν, ας είναι και απομεινάρια... Αυτά που έμειναν, έπρεπε τελικά να μείνουν. Και πάνω σε αυτά θα χτίσω καινούρια που θα έχουν γερές βάσεις, γιατί, ναι, αυτές έμειναν. Και έμειναν, γιατί είναι γερές. Και οι βάσεις αυτές είναι η οικογένειά μου, η ευτυχία της οικογένειάς μου, οι πραγματικοί μου φίλοι, οι αξίες και οι αρχές μου, οι αληθινές και αυθεντικές στιγμές μου, τα λάθη μου που με έκαναν καλύτερη και ένα παρελθόν που δεν αλλάζει, αλλά αποτελεί θεμέλιο για όσα κατορθώσω με τις δυνάμεις μου. Εύχομαι, απλά, να μην γκρεμιστούν αυτά για τα οποία πασχίζω και για όσα δίνω την ψυχή μου, αλλά να προστεθούν ακόμα περισσότερα που θα με κάνουν πλουσιότερη, σοφότερη, δυνατότερη...

Ευτυχισμένο το 2018!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου